15 August 2010

SINAR PASTI MENJELMA (BAHAGIAN 2)

Berbalik kepada perbincangan pada bahagian yang pertama, kita harus sentiasa sedar dan insaf bahawa tidak akan ada sesiapa yang mampu menghalang kemahuan kita untuk berjaya. Tidak akan ada (dengan izin Allah), yang mampu memusnahkan perancangan merealisasikan impian kita. Usah seperti orang yang latah, mudah panik dan bertindak seperti orang yang yang sentiasa menampakkan kegagalan, walaupun cuma dipermainkan dengan sedikit cabaran dan badai.
Kita harus sentiasa beringat, bahawa kita sudah melangkah ke dalam dunia perniagaan; kita sudah tahu cabaran dan dugaan yang bakal kita terima. Kita sudah sedia faham sepak terajang dalam dunia perniagaan. Oleh itu, kita tidak harus sentiasa merintih dan bersedih, dan sering bersarang dengan pertanyaan, "Kalau aku gagal bagaimana?"
MyJ telah membuka lembaran baru kepada golongan bumiputera untuk maju dan berdaya saing. MyJ telah mendidik kita menjadi generasi maju yang sentiasa berusaha mencari peluang dan ruang. MyJ telah membuka fikiran kita bahawa kita juga adalah bangsa yang mampu bersaing dalam perniagaan dan menjadi masyarakat yang hebat.

MyJ telah membimbing kita menjadi seorang manusia yang mempunyai watak yang berani untuk berjaya. myJ telah menjana minda kita untuk sentiasa berfikir dan bertindak sebagai watak wira untuk berjaya.

No comments:

Post a Comment