11 August 2010

SIMUNJAN: SATU LANGKAH PERMULAAN...

Bersama Group SSM Bojeng, kami telah mengadakan satu program khas pengenalan MyJ kepada penduduk di Pekan Simunjan. Simunjan adalah sebuah pekan kecil yang terletak 150 km dari bandaraya Kuching. Perjalanan kami yang mengambil masa lebih kurang 2 jam dan tiba di Pekan Simunjan pada pukul 10.00 pagi. Penduduk Simunjan yang terdiri dari berbilang kaum terutamanya kaum Melayu dan Iban.
Apa yang menghairankan rombongan kami, penduduk Pekan Simunjan hanya ramai keluar rumah pada waktu pagi dan di sebelah petang, penduduknya lebih gemar beristirehat di rumah sahaja. Sebab itu, pada waktu petang, keadaan Pekan Simunjan agak sunyi sepi.
Aktiviti diadakan di Pekan Simunjan dan di rumah ketua kampung dekat situ. Masih banyak perkara yang kita rancangkan bersama penduduk Simunjan untuk masa depan terutama program menjana belia bersama ADUN kawasan tersebut.

Kami berangkat pulang pada petang itu menggunakan feri Batang Sadong dan melalui Samarahan. Misi di Simunjan perlu terus dilaksanakan bagi memperkukuh MyJ di seluruh Bumi Kenyalang.

No comments:

Post a Comment